פלטת עץ הינה אחד מהאלמנטים הבסיסיים והעיקריים בכל עבודת נגרות. בכל עבודת נגרות, בין אם מדובר בעבודה ביתית של נגרים חובבניים ובין אם מדובר בעבודת נגרות בתעשייה, בכל מקרה יש להשתמש בפלטות עץ כבסיס לתחילת העבודה. על כן, כל מחסן עצים אשר מחזיק ברשותו פלטות עץ, מהווה כתובת לכל אחד שעוסק בתחום הנגרות. במחסן עצים ניתן למצוא מבחר גדול של פלטות עץ איכותיות מסוגים שונים ובגדלים שונים אשר – כאמור – מתאימות למגוון עבודות נגרות.

אלו הן סוגי פלטות העץ הקיימות בשוק

פלטות העץ מיוצרות ממגוון סוגים של עצים והסיבה לכך היא שכל סוג עץ מתאים לעבודת נגרות שונה. להלן רשימה חלקית של סוגי פלטות עץ והשימושים שלהן–
•פלטות עץ גולמי – מיועדות לבניית שלד לבניינים ושמשות בעיקר קבלנים.
•פלטות עץ גדר – לוחות עץ אשר מיועדות לבניית גדרות במגוון גדלים שונים.
•פלטות עץ איפאה – אלה פלטות שמיועדות לבניית דקים ולחיפוי קירות במבנים.
•פלטת עץ דיקט/לבידים – מכונה גם דיקט סנדוויץ. מגיע בעוביים שונים החל מ- 3 מ"מ ועד ל- 28 מ"מ. זוהי פלטה יחסית פשוטה והיא משמשת לבניית רהיטים כמו כוורות, מכתביות ומדפים.
•פלטות עץ בציפוי פורמייקה – אלה דומות לפלטות הדיקט ומשמשות לאותם ייעודים. הן מוכרות מאוד בשם המקצועי שלהן – MDF.

יש עוד סוגים שונים של פלטות עץ כמו פלטות מעץ צפצפה, פלטות עץ טגו, פלטות מעץ בוק ומעץ אקליפטוס, פלטות מעץ אורן מלא ומעץ אלון, פלטות עץ אגוז אפריקאי ועוד רבים.

ההבדל בין פלטות עץ לפלטות דמוי עץ

כפי שצוין קודם, יש מגוון גדול של פלטות עץ, אך מה שלא כולם יודעים זה שלא כל הפלטות הן אכן מעץ ממש. כלומר, כל אחת מהן מיוצרת מבסיס של עץ מסוים, אך לאו דווקא מכילה 100% עץ. זה לא אומר שמדובר במוצר לא איכותי, אלא בכזה שמתאים למטרה מסוימת שעבורה לא ניתן להשתמש בפלטות עץ מלא.

פלטות עץ איכותיות – למה זה כל כך חשוב?

כאשר בוחרים פלטת עץ לצורך עבודת נגרות מסוימת, חשוב מאוד להבין מה המטרה של התוצר שנבנה ובהתאם לכך לבחור בסוג הפלטה. כך למשל, לצורך בניית ספסלים, יש לרכוש פלטות עץ עבות וחזקות במיוחד כמו פלטות מעץ אלון או מעץ אקליפטוס. וכן, כאשר מעוניינים לבצע עבודת נגרות מעוצבת, יש צורך לבחור בפלטות העשויות מעץ שמתאים לעיצוב.
כדאי מאוד להיעזר במומחי עצים בעת בחירת פלטות עץ לצורך עבודות נגרות. הסיבה לכך היא פשוטה; הרי כל סוג עץ הינו בעל חוזק שונה ועם תכונות אחרות ועל כן כל אחד מהם מתאים למטרה אחרת. האדם הפשוט, שאינו מתמצא כל כך בתחום, לא יודע להבדיל בין הסוגים והוא חייב את עזרת המומחים בשביל לרכוש פלטות עץ איכותיות ומתאימות לצרכים שלו.

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים. רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.