חיטוי של העץ מונע בעיות של ריקבון והופעת מזיקים. במאמר הבא נסביר מה כולל תהליך החיטוי, איך מבצעים אותו כדי ליהנות מכל היתרונות ועם מי אפשר להתייעץ בכל מקרה של דילמה או התלבטות.

מהי אימפרגנציה (חיטוי) בעצים?

אימפרגנציה היא מונח מקצועי שמתאר בעברית תהליך של הספגה. בפועל, משתמשים בתהליך אימפרגנציה כדי להספיג חומר נוזלי לתוך חומר מוצק. לרוב מדובר על תהליכי הספקה על חומרים חזקים כגון בטון או עץ, כדי להתגבר על התשתיות המינרליות ולהקנות להן עמידות גבוהה באמצעות איטום הרמטי.
תהליך של אימפרגנציה לעץ שונה מתהליך של אימפרגנציה לבטון. כך לדוגמא באמצעות אימפרגנציה עץ יכול להיות עמיד יותר בפני ריקבון, מה שלא רלוונטי עם בטון. כמו כן, חיטוי גזע עץ באמצעות אימפרגנציה מומלץ כדי למנוע הופעת מזיקים. בגלל הסיבות הללו, תהליך אימפרגנציה הוא גם השקעה משתלמת לטווח הרחוק.

כיצד מבצעים אימפרגנציה לעץ?

הדבר החשוב ביותר כאשר מבצעים תהליך אימפרגנציה הוא להשתמש בחומר המתאים. את החומר בוחרים על פי המפרט המלא המתואר על ידי היצרן, לפי מידת ההתאמה שלו למאפיינים של העץ עצמו ולפי האופי של הפרויקט. בשביל ליישם חומר אימפרגנציה עצי אורן ועצים אחרים עוברים תהליך מסודר שיש לו כמה שלבים:

1. הכנסת חבילות עצים למיכל אטום

בשלב הראשון מבצעים אימפרגנציה וכמובן חיטוי עץ נגד תולעים באמצעות הכנסת חבילות שלמות וגדולות אל מיכל אטום. המטרה של הכנסת העץ אל מיכל אטום היא להבטיח מצד אחד ספיגה מלאה ויסודית של חומר האימפרגנציה, אך מצד שני גם למנוע נזקים ורעלים שיתפזרו בסביבה של המפעל או המחסן.

2. יניקת האוויר במיכל ליצירת ואקום

בשלב השני יונקים את האוויר החוצה וכך יוצרים ואקום. באמצעות הוואקום ניתן להוציא את האוויר והלחות מהעץ, כדי להפוך אותו לזמין ומוכן ליישום של חומרי אימפרגנציה נוזליים ואחרים.

3. החדרת חומר איפמרגנציה אל המיכל עצים

השלב השלישי הוא גם המעשי ביותר ובו מחדירים את החומר המשמש לטובת חיטוי בלחץ של – 11 BAR אל תוך המקום הפנוי שנוצר בעץ. לאחר שהחומר נספג, מרוקנים את המיכל ומוציאים את העץ לייבוש.

4. מוודאים את ספיגת החומר באיזור העצה

איזור העצה הוא החלק הלבן של העץ, חשוב לשים לב שהחומר המוחדר לעץ בתהליך חיטוי נספג באזור החלק הלבן שמשתתף בהעברת המינרלים בגזע, מה שמכונה כמובן עצה, עד לעומק של 2-3 מ"מ. בזכות העומק הזה והחדרה מדויקת של חומרי אימפרגנציה ניתן לשמר את העץ ורואים את התוצאות באמצעות גוון ירקרק.

אילו עצים צריכים לעבור תהליך אימפרגנציה?

התאמה של תהליך אימפרגנציה לעץ היא חלק בלתי נפרד מהתהליך. כך לדוגמא בישראל משתמשים בתהליכי אימפרגנציה על עצים ממשפחת העצים הרכים, בהם עץ אורן. המטרה היא ליהנות מהיתרונות של אימפרגנציה על עצים כאלה ולאחר מכן לשמור עליהם גם בעבודות שחשופות לנזקי חוץ כגון דקים, פרגולות, תשתיות לגגות רעפים וכן הלאה.

לשם השוואה, בתהליכי אימפרגנציה עץ כגון איפאה או טיק יהיו פחות רלוונטיים כי הם קשים ולא ניתן להחדיר לתוכם את החומר המשמר. על כל פנים, חשוב מאוד להתייעץ עם בעלי מקצוע שמגיעים מהתחום ולבדוק איזה סוג של עץ עבר אימפרגנציה עוד לפני שבוחרים אותו מהמחסן.

חיטוי עץ נגד תולעים – רק חלק מהיתרונות שלנו!

כל מוצרי העץ בקטלוג של זוהר מחסני עצים עברו תהליך חיטוי מותאם ומסודר. מבחינתך, המשמעות היא שכיום קל יותר לרכז את הדרישות השונות תחת קורת גג אחת. כעת, כל שנותר הוא להשאיר פרטים באתר ולהצטרף אל משפחת הלקוחות המרוצים מהסקטור הפרטי והמסחרי.

 

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים. רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.