אילו פלטות מומלצות לבנית שולחן?

המדריך לבחירת פלטות עץ לשולחן חזק ואמיד

פלטות עץ מצויות בחנויות רבות כחומר גלם נוח מאוד וקל לעבודה אתו, משום שלא צריך יותר מדי כדי להפוך אותן לשולחן. זה יכול להיות על ידי הוספת רגלי חמור פשוטות כדי להפוך אותה לשולחן מהיר ונוח בעל מראה פשוט ואורבני, ואלה יכולות להיות רגליים שמחוברות על ידי נגר או בעבודה עצמית.

בחירת הפלטה הנכונה לשולחן שלכם

קל לבנות שולחן ביתי וכל מה שנותר הוא לבחור פלטות עץ לשולחן שמתאימות לתפקידן, משום שחשוב לדעת על התכונות שלהן מבלי להתעלם מהתכונות ומהיתרונות של כל סוג עץ למטרה הזאת. עקרונית ועל פניו, אפשר להשתמש בכל סוגי העץ והפלטות שמוצעות לכם אולם יש חומרים שהעבודה אתם לא ייתנו תוצאות אופטימליות למרות המחיר הזול והנוח שלהן, ולכן מומלץ לשקול את החומרים הטובים יותר על מנת לקבל שולחן עמיד, חזק, יציב ולא דורש יותר מדי תחזוקה. להלן על היתרונות והחסרונות של פלטות עץ לשולחן שמוצעות לכם בחנויות השונות.

פלטות מסוג בוצ'ר – מה זה?

בוצ'ר הוא יותר שם מדויק של טכניקה שמטרתה עיבוד עץ מאשר סוג של עץ ממש ואנחנו רואים אותו גם בשימושים כמו בוצ'ר למטבח או למטרות בניית שולחן עבודה דחוס וחזק מאוד. היתרונות שלו מבוססים על העובדה שמדובר בעץ גושני, לא משנה מאיזה סוג כל עוד הוא טבעי וחזק, שמעובד כך שהחלקים שלו מוצמדים בכוח אחד אל השני בכוח ובלחץ רב ששומר עליהם מאוחדים ועמידים מאוד.

למה פלטות בוצ'ר מותאמות?

בוצ'ר הוא סוג חזק מאוד שאמור לעמוד בהצלחה בכל מכה ובכל משקל ולכן הוא מומלץ לכל מי שרוצה לעבוד על המשטח הזה וחושש מפני עמידות של העץ. זה לא עץ טבעי שנכרת כחלק אחד אלא חלקים שקובצו מסוגים שונים של עיבוד עץ וחוברו יחד לפלטה אחת.

איזה עובי של פלטות בוצ'ר מומלץ להשתמש?

העובי משתנה לפי הדרישות וכמובן שככל שהפלטה עבה יותר היא גם חזקה יותר, אבל השאלה היא האם השולחן שלכם יכול להיות כבד מאוד. אם כן, ואתם מעדיפים שולחן בוצ'ר כבד ועבה, בנו אותו עם רגליים מתאימות שיכולות לשאת את העומס הזה נוסף על מה שתניחו על השולחן. יתרון נפלא נוסף הוא המראה הייחודי של פיסות העץ הגושני והטבעי שמשתלבות על הצבעים והמרקמים הייחודיים שלהן, מה שיוצר שולחן באמת יוצא דופן למראה.

פלטות עשויות מסוגי עץ טבעי

פלטות מעץ טבעי ללא חומרים נוספים נחשב ליוקרתי ולרצוי מאוד בגלל המוניטין שלהם כחומר גלם מעולה ודקורטיבי מאוד, חם וחזק ומשרה תחושה נעימה של ביתיות, כפריות ויציבות. אלא שלא כל עץ טבעי מתאים לכל מטרה ויש לכל סוג את היתרונות והחסרונות שלו. לכן, נהוג לשייך כל עץ טבעי למטרות שלו ולמטרת בניית שולחן רצוי לקחת את העץ הטבעי שיש לו הכי הרבה עמידות, יציבות וחוזק טבעי כדי לא להתפרק ולא להתפורר באמצע.

במה מתחשבים בבניית שולחן?

צריך לחשוב על פלטות עץ לשולחן כחומר שצריך לעמוד במעמסה גבוהה ולאורך שנים ולכן לבחור עץ שיכול לעמוד בכך. כך אפשר למצוא פלטות עץ אלון שיש לו צפיפות גבוהה ולכן יכול לעמוד בעומס של שולחן, עץ אורן שיכול לעמוד בעומס של שולחנות קטנים יותר בגלל רכות טבעית שלו שמקלה על עיצוב אבל לא עמידות רבה, עץ אגוז אפריקאי מגוון בצבעיו, עץ אקליפטוס עמיד בפני עומס ומצוין לשולחן, איפאה שמתאים למזג אוויר חם ולכן גם לשולחן לחצר ולגינה, עץ בוק שנחשב לקשיח ועמיד.

פלטות עץ מעובד וגושני

סוגי פלטות שמעובדות מחומרים שונים. העמידות שלהם משתנה. פלטות עץ גושני מערבות סוגי עץ שונים בעיבוד שהגימור שלו משתנה לפי מחיר ומטרה. פלטות דיקט ושכבות מיועדות למי שמחפש חומר זול יותר ודק יותר של שכבות דחוסות או מודבקות והעמידות שלהן היא בהתאם לכך. היתרון העצום הוא המחיר הזול שלהן.

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים. רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.